Weer naar de familie in Chicago en dan naar huis - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Janssens & Co Voort - WaarBenJij.nu Weer naar de familie in Chicago en dan naar huis - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Janssens & Co Voort - WaarBenJij.nu

Weer naar de familie in Chicago en dan naar huis

Door: Karin

Blijf op de hoogte en volg Janssens & Co

06 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Chicago

De ochtend begint met het pakken van de koffers en het opruimen van de camper. We vertrekken rond half 11 voor de laatste etappe naar Chicago. De route loopt langs Lake Michigan, en we kiezen een plek aan het water waar we hopen net zo leuk te kunnen lunchen als de vorige dag.
Het hoost onderweg! De ruitenwisser begeeft het definitief, en we kopen een sleutel om deze te kunnen verwijderen. Met 1 ruitenwisser vervolgen we de weg, richting Gary, Indiana.
Vanwege het weer lunchen we in de camper op de parkeerplaats van het Indiana Dunes National Lakeshore park.
De omgeving is compleet anders dan die van de vorige dag: verlaten en vervallen huizen, dichtgetimmerde winkels en niet onderhouden tuinen.
We zien strand, nemen een paar foto's en zijn snel weer weg.

In Downers Grove (woonplaats van Paul en Carol) heeft Sjors een dumpstation gevonden, want de camper moet met lege tanks worden opgeleverd.
Daarna door naar de familie. Dat voelt al vertrouwd, en we zetten de spullen automatisch in "onze" slaapkamer. Daar even lekker gedoucht en uitgerust.

Paul en Carol zijn benieuwd naar onze verhalen, en die vertellen we met behulp van de foto's. Dan gaan we gezellig uit eten bij Brick House Tavern + Tap in Chicago. Omdat Paul de volgende ochtend vroeg weg moest, namen we, na het kijken van nog wat foto's, al afscheid van hem.

De volgende ochtend zijn we op tijd richting Arts RV gereden. het inleveren van de camper duurde ruim 1 1/2 uur! Maar toen was alles rond en konden we met de taxi naar het vliegveld.

Gelukkig konden we de koffers al meteen inchecken. Dus met alleen de handbagage gingen we op zoek naar de Admirals Club van American Airlines. Van Carol hadden we nl dagkaarten hiervoor gekregen.

We mochten binnen! En dus hebben we drie uur doorgebracht in lekkere stoelen met goede wifi, gratis drankjes en hapjes en uitzicht op de skyline van Chicago. Wat een luxe!

Na een goede vlucht stonden Vera en Toine op ons te wachten op het vliegveld van Brussel.

Inmiddels zijn de koffers uitgepakt, is de was gedaan en bijna alles opgeruimd. De foto's worden samengevoegd en gecategoriseerd. Zodat we ze alle 4000 (!) kunnen gebruiken voor het maken van een fotoboek.

Deze reis is dan ook ten einde, en dit is het laatste verslag.

Bedankt voor het meelezen, het meeleven en de commentaren.

• 10 Oktober 2016 - 14:49

Henriette:

Welkom thuis!!! Wij hebben ook genoten van jullie reisverslag.