Vrijdag in New York (dag 4) - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Janssens & Co Voort - WaarBenJij.nu Vrijdag in New York (dag 4) - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Janssens & Co Voort - WaarBenJij.nu

Vrijdag in New York (dag 4)

Door: Vera en Toine

Blijf op de hoogte en volg Janssens & Co

23 September 2016 | Verenigde Staten, New York

Vrijdag begon voor ons met een ontbijt bij Stardust in Broadway. Dit restaurant hebben we gevonden via internet bij de meest bijzondere restaurants in New York en wat was dit bijzonder. Tijdens je ontbijt/lunch/diner wordt er gezongen door het personeel. En niet zomaar gezongen maar bijna allemaal was het heel goed! Niet voor niks dat een groot deel van het personeel doorstroomt naar musicals op Broadway. We hebben genoten van de muziek en van het heftige Amerikaanse ontbijt. Daarna zijn Karin en Sjors gaan wandelen door Central park. En zijn Toine, Imke, Luuk en ik fietsen gaan huren om op de fiets Central park te gaan verkennen en stiekem Pokemons te vangen. Wat een super mooi en groot park. We hebben 4 uur rond gefietst en gelopen omdat je niet overal mag fietsen. We hebben genoten van de prachtige natuur midden in de grote stad.

Na het fietsen in Central park zijn ook onze wegen gescheiden. Toine en ik zijn gaan shoppen voor cadeaus voor het thuisfront en schoenen. Luuk en Imke hebben de Beast (Speedboot) genomen voor een tocht over het water. Daarna zijn zij in de rij voor een Ticketbox gaan staan om goedkoper kaartjes te bemachtigen voor een musical. Na anderhalf uur in de rij te hebben gestaan is het gelukt! Het is de Phantom of the Opera geworden en ze hadden nog goede plaatsen ook. Na het bemachtigen van de tickets zijn Luuk en Imke teruggegaan naar Stardust om daar iets te eten. Vervolgens zijn zij richting het theater gelopen en hebben ze die avond heerlijk genoten van deze prachtige musical.

Karin en Sjors zijn na de wandeling door Central park naar het Guggenheimmuseum gelopen. Het idee was om de lift naar boven te pakken en de tentoonstelling te bekijken. Helaas waren ze net bezig met het inrichten van een nieuwe tentoonstelling waardoor dit deel afgesloten was. Gelukkig hebben ze wel wat bekende schilderijen zien hangen, onder andere Picasso en Mondriaan. Daarna hebben zij de Taxi gepakt richting het Empirestate builiding om hier naar het observatiedeck te gaan voor een fantastisch uitzicht. Daarna hebben zij ook The Beast genomen voor een rondje over het water en hebben daarna een grotere tocht gemaakt met de watertaxi. Zij zijn uitgestapt bij Chinatown om zo door te lopen naar het restaurant waar afgesproken is met mij en Toine voor een etentje.

In de avond hebben Toine en ik, Karin en Sjors mee uiteten genomen. Ze waren enkel op de hoogte van een adres. Toine en ik waren doordat we in de stad opgehouden werden iets te laat. Doordat Sjors en Karin enkel een adres hadden was de binnenkomst voor voor hen misschien wat vreemd. Wij hadden op internet al gelezen dat je binnenkomt in een winkel en door een andere deur word toegelaten tot het restaurant.

In werkelijkheid blijkt dit ook te kloppen, je komt binnen in een beautysalon/winkel waar je zegt dat je gereserveerd hebt. Hier wordt direct gezegd dat alles wat je ziet te koop is. En wordt door een deur naar het restaurant binnengelaten. Het doet een beetje aan als een illegale gokhal.

Bij binnenkomst wordt je begroet door de doormen, strak in pak en vrouwen chique gekleed. Je wordt begeleid naar je tafel waar het concept uitgelegd wordt. Alles is to-share. Wij bestellen een mooie fles wijn en 4 lekkere gerechten. Ook dit is weer bovenverwachting en het geheel blijkt een zeer goede keuze te zijn geweest. Bij de volgende rondes, hoofdgerecht en dessert blijken de keuzes ook weer zeer geslaagd.

Ook een bezoek aan de toilet is apart. Bij het wassen van de handen staat er direct iemand klaar met een tissue om de handen af te drogen. Daarnaast was er op de damestoilet een bar en een loungebank.

Na heerlijk wat uitgebuikt te hebben wordt gevraagd of we nog een koffie willen. Nadat we al heel snel de rekening krijgen, besluiten we toch een koffie te bestellen. Nagenietend van een heerlijke avond keren we terug naar de Rv. Wat een ervaring!