Onderweg, zondag en maandag, Philadelphia - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Janssens & Co Voort - WaarBenJij.nu Onderweg, zondag en maandag, Philadelphia - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Janssens & Co Voort - WaarBenJij.nu

Onderweg, zondag en maandag, Philadelphia

Door: Toine en Vera

Blijf op de hoogte en volg Janssens & Co

25 September 2016 | Verenigde Staten, New York

Het is vroeg dag en we gaan New York City verlaten. Wat een prachtige stad laten we achter ons. Het is iedereen erg goed bevallen en de drukte en chaos erg meegevallen. Zeker een stad om naar terug te keren want er is nog zoveel te zien!

Op naar Philadelphia, onze next stop.

We hebben eerst een tussenstop gemaakt bij een Fashionoutlet om nog wat te winkelen. Iedereen heeft wat leuke dingen gekocht en na een paar uur konden we onze weg weer vervolgen. De volgende stop was de Walmart (supermarkt). Het plan was om te gaan barbecueën en hiervoor hadden we dan ook alles in huis gehaald. Helaas was het alcoholbeleid in deze staat heel strikt. In de supermarkt wordt niks verkocht dus moesten we naar een liquor store. Hier aangekomen blijkt dat hier geen wijn verkocht mag worden (te hoog alcoholpercentage) en mag er maar een bepaalde hoeveelheid gekocht worden per persoon. Na wat bier uit te hebben gezocht wordt bij de kassa van iedereen de paspoortgegevens ingevoerd.

Op naar de camping. Via google vonden we een camping in de buurt van Philadelphia. Hier aangekomen bleek het helaas erg druk te zijn en was de enige optie een klein plekje, na wat twijfelen besloten we het toch te doen. Gelukkig was er al iets aan rijervaring met de camper en lukt het vrij gemakkelijk om de camper in dit plekje te parkeren. Na alles geïnstalleerd te hebben kwamen we erachter dat er helaas geen barbecue aanwezig was. Dan maar wat bakken in de pan. Er was wel een vuurring om een lekker vuurtje te stoken, wat voor het eerst wel lukte. Met een heerlijk vuurtje hebben wij genoten van de avond.

Sjors heeft het de hele vakantie al over Walnutstreet en dan met name de Applestore, waar hij zijn Ipad pro (Tax free) gaat kopen! Op dus naar Walnutstreet. Rijdend door de drukke stad kijkt iedereen je toch wat raar aan in de rv. Wat moet je met zo’n gevaarte in straten die erg doen denken Nederland.

Aangekomen bij de Applestore een parkeerplaatsje kunnen bemachtigen. Snel naar binnen en die ipad aanschaffen! Vera is echter eerder met haar kabeltje en het blijkt helemaal niet tax free te zijn, maar gewoon 8%. Eerst is er wat verontwaardiging maar na wat betere research blijken we in de verkeerde staat te zitten. Op 50 mijl rijden ligt Delaware en in deze staat is het wel tax free shoppen.

Change of plans! Helaas kunnen we Philadelphia dus maar kort aan doen en kunnen we niks bezichtigen. Wel snel even langs de Vicotria Secret en Bloomingdales outlet wat midden in het centrum ligt. Niemand vindt het echt erg om weer terug op pad te gaan, al blijft het jammer dat we de The prison of Philadelphia niet hebben kunnen bezoeken.

Op naar Delaware, waar we de Christina Mall aandoen. Hier koopt Sjors zijn Ipad pro en koop ik een Iphone 7. Daarna rijden we nog snel langs een liquor store om te kijken of hier het alcoholbeleid wat minder streng is, en gelukkig is dit zo. We hebben gelijk wat wijn ingeslagen omdat we het hier kunnen kopen en het gelukkig ook wat goedkoper is. En hier konden we alles kopen zonder ook maar een paspoort te laten zien.

De planning was om een keer vroeg op de camping aan te komen en tot onze eigen verbazing lukt dit eindelijk ook een keer. We kunnen vroeg aan de borrel, maken 2 vuren waarvan we er een gebruiken als barbecue. Een heerlijke avond maar toch is iedereen erg moe. Om 10 uur gaat het lampje dan ook uit.

• 29 September 2016 - 18:32

Han Van Wirdum:

Hallo allemaal,

Leuk om jullie ervaringen te lezen van dit super tripje. Ben benieuwd hoeveel kilo jullie mee terug nemen , aankopen en ?.

Time flies en jullie komen komen weekend al weer naar huis ook gezellig hoop ik!

Er zal veel te vertellen zijn daar verheugen we ons op en natuurlijk ook op het weerzien.

Veel goede en veilige kilometers toegewenst.

Han en Marlene

• 29 September 2016 - 22:07

Alice:

Hallo allemaal,

Bedankt allemaal voor jullie prachtige reisverslagen. Op afstand kunnen wij toch een klein beetje meegenieten. Nog veel plezier samen. Tevens een goede thuisreis dit weekend voor Luuk, Imke, Vera en Toine.

Veel groetjes
    Jos en Alice

• 30 September 2016 - 17:19

Opa:

Hallo Allemaal,
    Prachtige verhalen allemaal over jullie belevenissen.
    Zie echter uit naar de echte verhalen als jullie weer terug zijn.
    Wensen de "jeugd" een heel voorspoedige terugreis.
    Opa