Pittsburgh en verder - Reisverslag uit Grove City, Verenigde Staten van Janssens & Co Voort - WaarBenJij.nu Pittsburgh en verder - Reisverslag uit Grove City, Verenigde Staten van Janssens & Co Voort - WaarBenJij.nu

Pittsburgh en verder

Door: Sjors en Karin

Blijf op de hoogte en volg Janssens & Co

02 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Grove City

Vroeg naar bed betekent ook weer lekker op tijd wakker, nog even lekker liggen lezen en zonder ontbijt op pad. Dit omdat we verwachten onderweg een diner tegen te komen met alles er op en er aan. En inderdaad bij het tanken naar iets in de buurt gevraagd en dus uiteindelijk zijn we terecht gekomen bij B&B diner, parkeerplaats vol geeft altijd goed gevoel.
Binnen gekomen zit er van alles wat, gezinnen maar ook twee gezellige oude dames te genieten van alles wat een ontbijt zou kunnen bevatten. Keuze is moeilijk, Big or Garbage breakfast. Gekozen voor Big hierbij wentelteefjes (keuze uit diverse soorten brood) – Gebakken eieren (zeg maar hoe gebakken) – worstjes – bacon en gebakken aardappelen .
Karin iets minder heftig, een BLT sandwich en als toet een bramen taartje.
Hierbij natuurlijk koffie die telkens met kan bijgevuld worden. Geweldige ervaring maar zou dit toch niet elke dag zomaar even willen/kunnen wegwerken.
Vandaag staat Pittsburgh op het programma, ons is gevraagd om hier even een shirtje van de lokale ijshockey club op te halen. Het liep uiteindelijk allemaal een beetje anders.
We hadden via internet adres van de fanshop opgezocht en konden deze ook redelijk makkelijk vinden, omdat stadion midden in centrum staat kostte parkeren nog enige moeite maar uiteindelijk boven op de berg een mooi plekje. Afdalend zagen we al mensen lopen in geel/zwarte shirtjes, weer even op internet gekeken en daar stond dat de Penguins tegen Columbus om 4 uur moesten spelen. Onze gedachten was dan zal de fanshop zeker open zijn, maar helaas alles was dicht. Dan maar verder het centrum in en kijken of we daar iets kunnen scoren, als maar meer geel met zwarte shirtjes en uiteindelijk op terras kregen we door dat bij vermeldingen op internet de uitspelende club vooraan staat, dus inderdaad logisch dat alles gesloten was. Al die geel met zwarte shirtjes waren voor de thuiswedstrijd van het American football team van Pittsburgh die dus wel thuis moesten spelen.
Karin had gelezen dat er 28 mijl noordelijker nog een fanshop was, omdat dit toch op weg naar camping was besloten om hier dan maar even langs te gaan.
Op adres aangekomen zien we een grote sportwinkel met inderdaad een afdeling voor de Penguins. Na veel zoeken en vragen konden we hier helaas niet het juiste shirt kopen (gelukkig uiteindelijk ook maar). Maar krijgen hier de tip om langs trainings accommodatie te gaan omdat daar dan ook een winkel bij zou zijn. Na enige omwegen hier aangekomen en inderdaad hier trainen de echte helden, maar ook een zeer uitgebreide winkel met als er op en eraan, zelfs flesjes water van het ijs waarop de Penguins vorig jaar kampioen zijn geworden. Complex bevat ook twee ijshockey velden waarop de kleine jongens en meisjes aan het spelen waren. Mooi om te zien en hebben hiervan ook veel foto’s en filmpjes.
Om 17:30 uiteindelijk met shirt (en regenjack voor Sjors) terug in de camper onderweg naar onze volgende camping. Rond 18:30 aangekomen en omdat accommodatie zo mooi is blijven we hier 2 nachten.

Al met al ff een shirtje scoren duurde de hele dag, maar wel genoten van een leuke stad en een geweldige mooie omgeving.

De volgende ochtend rustig in de camper ontbeten met de verwarming aan, want het is ’s nachts best koud.
Omdat er geen shuttle bus oid naar de Premium Outlet van Grove City rijdt, zijn we met de camper “ boodschappen” gaan doen.
Eerst de opdracht van Vera bij Bath en Body works uitgevoerd, en hier nog wat rondgelopen. Toen op zoek naar een supermarkt. Dat ging via een uitdagende route door de velden, maar uiteindelijk hebben we echt brood kunnen kopen (in tegenstelling tot het kleffe brood dat normaal in de schappen ligt).
Terug op de camping, genoten van een rustige middag, vuur gestookt, bbq vlees erop, wijntje erbij. Kortom echt vakantie.

• 04 Oktober 2016 - 20:13

Han En Marlene:

Jullie gaan lekker door met genieten lezen we en gelijk hebben jullie! Heel veel plezier nog en voor later een goede thuisreis. Han en Marlene

• 05 Oktober 2016 - 08:08

Ilse:

eindelijk weer een reactie van ons, onze computer heeft er bijna 2 weken uitgelegen, vandaar! Kids al weer thuis en jullie nog lekker verder genieten. het blijft leuk om alles te lezen en het land en manier van reizen past volgens mij heel erg goed bij jullie. Veel plezier nog de laatste dagen.