De 2de dag in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Janssens & Co Voort - WaarBenJij.nu De 2de dag in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Janssens & Co Voort - WaarBenJij.nu

De 2de dag in New York

Door: Luuk

Blijf op de hoogte en volg Janssens & Co

21 September 2016 | Verenigde Staten, New York

Vandaag staat het 9/11 memorial op de planning, het was ons aangeraden om hier vroeg bij te zijn om lang wachten te voorkomen. Zo gezegd zo gedaan, iedereen om 6 uur uit de veren, douchen, ontbijten en aanlopen naar de metro. Deze was deze keer in de volle spits ,waarin er 4 miljoen extra mensen New York in komen, heel erg druk. Eenmaal uitgestapt op de halte van het world trade centre konden we een schitterend en gloednieuw station bewonderen waarin we direct door konden naar het memorial. De eerste aanblik van het monument vat meteen de rest van de herdenkingsplaats samen: wow! Op de exacte plaats van de 2 originele torens zijn vierkante watervallen in de grond gemaakt met langs de rand in metaal de namen van alle slachtoffers en een witte roos bij de gene die op deze datum jarig zouden zijn geweest. Hierna zijn we het museum in gegaan welke zich onder de grond bevind, eenmaal begonnen aan de audiotour met de geweldige stem van Robert de Niro kwam er bovenop de kippenvel de ik bij de watervallen al had gekregen ook nog een flinke brok in de keel en deze is niet meer weg gegaan tot we 3 uur later het museum hebben verlaten. Zo mooi uitgewerkt met respect en eer voor alle nabestaanden, zo indrukwekkend en in de puntjes verzorgd. Nog nooit ben ik zo geboeid door een museum gegaan.

Na deze indrukwekkende ochtend waren we toe aan een goede lunch om alle indrukken te verwerken. Een paar blokken van het WTC zit een Griek waar we een heerlijke en uitgebreide lunch gegeten. Wat een grote porties hier....

Hierna zijn zijn we met zijn allen naar de top van het Rockefeller center geweest om de big apple van bovenaf te bekijken. Wat een mega stad!

In de avond zijn onze wegen gescheiden,Karin en Sjors zijn via de supermarkt terug gegaan naar de camper en zijn hierna een heerlijke avondwandeling gaan maken. Vera en Toine zijn in de beast gegaan, dit is een speedboot die met 70km/h rond het Vrijheidsbeeld gaat. Imke is samen met mij naar central park gegaan voor een mooie wandeling om vervolgens via de winkelstraat 5th avenue richting de camper te vertrekken.

• 25 September 2016 - 12:54

Opa:

Luuk, prachtig verslag over nine/eleven. Mooi als je samen met de werkers die New York in gaan in de metro zit.
    Vergroot he vakantiegevoel nog meer.
    Nog veel plezier daar.