Dag 1 in the Big Apple - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Janssens & Co Voort - WaarBenJij.nu Dag 1 in the Big Apple - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Janssens & Co Voort - WaarBenJij.nu

Dag 1 in the Big Apple

Door: Sjors

Blijf op de hoogte en volg Janssens & Co

20 September 2016 | Verenigde Staten, New York

Eerste echte dag in The big Apple, we hadden ervoor gekozen om te starten met het maken van de twee tours met de hop on hop off bussen. Een Tour gaat uptown (central Parc) en andere downtown (financiële gebied). Normaal twee tours van ongeveer net iets meer dan een uur.
Maar omdat er naast ons ook nog 130 andere belangrijke gasten (Obama enz) een vergadering over wat wereldproblemen hadden gepland midden op Manhattan was het vol met politie en beveiliging en waren er enkele wegen volledig afgezet. Ook op alle kruispunten politie om eventuele escortes voorrang te verlenen. Dit had als gevolg dat onze rit bovenlangs ruim 3 uur duurde, weliswaar lekker bovenin met mooi weer, maar net iets teveel info en te lang. Hierdoor ook erg late lunch, die we op aanraden van een tourguide in een zijstraat bij Broadway hebben genoten. Vijf broodjes voor ruim 50 dollar. Maar wat waren deze goed en vooral zeer dik belegd. Hierna lopend (was nodig) naar onze afspraak bij de Sugar Factory, hier cocktails gedronken, deze worden op wel zeer speciale manier geserveerd. Met veel droogijs was dit een mooie show. Hierna kleine wandeling over de Highline, oud verhoogd treinspoor van ruim 2 kilometer lang nu omgebouwd naar een fantastisch stadspark met mooie planten maar ook beelden en leuke uitzichten. Hierna zijn Karin en ik via het water van de Hudson helemaal naar downtown gelopen. Via deze "green line" zie je tennisbanen, golfbaan, basketbalvelden, voetbalveld maar vooral heel veel joggende en fietsende New Yorkers. Ook door ondergaande zon mooie foto's van skyline. De kids zijn naar Madam Toussau geweest en hebben nog wat lekkers gedronken. Al rond 10:30 thuis bij de camper, moe maar zeer voldaan na een zeer geslaagde eerste dag.

• 23 September 2016 - 18:28

Alice:

Hoi, jullie hebben weer een superleuke dag gehad. Veel gezien, genoten van de broodjes en de cocktails ( waren wel erg klein